Nedocenené müsli

Tento zázračný pokrm z obilnín je v našich končinách veľmi nedoceneným produktom, napriek početným zdravotným benefitom, z ktorých pár sa dozviete v tomto článku. V iných krajinách, ako napríklad švajčiarsku, sú müsli zložené z ovsených vločiek takmer každodenným ľahkým pokrmom. Okrem toho takmer každý fitness tréner Vám odporučí pridať ich do Vášho stravovacieho plánu. Čo ale robí müsli tak výhodným pre zdravie?

snídaně

Zdravotné benefity
1.       Zavedením müsli do jedálnička vašej rodiny poskytne pre ich členov každodenný prísun potrebných nutričných hodnôt.
2.       Rozličné varianty ponúkajú müsli s rôznym prídavným ovocím obsahom ako napríklad jahodami, čučoriedkami alebo s medom a čokoládou.
3.       Majú nízky obsah cukrov alebo len cukor v prírodnej podobe, čo je ďalší párny dôvod zaradiť ich do diéty.
4.       Neobsahujú absolútne žiadny cholesterol, je to teda ideálna voľba pre ľudí trpiacich srdcovo cievnymi chorobami.
5.       Odborníci na výživu považujú raňajky za najdôležitejšie jedlo dňa a preto odporúčajú konzumáciu obilných zŕn, ovocia a orechov na začiatok každého dňa, na čo sú müsli ideálne.
6.       Vysoká dávka obilnín poskytuje okamžitú energiu, ktorú potrebujete pre každý deň a je výbornou alternatívou k zdraviu škodlivým energetickým nápojom.
7.       Vločky v nich sú bohatým prírodným zdrojom bielkovín, vitamínov, minerálov a antioxidantov.

jídlo

8.       Poskytnú Vám dennú dávku vlákniny, ktorá je veľmi dôležitá pri riadení hmotnosti. Vlákna obilnín v müsli sa totiž štiepia dostatočne pomaly, a tak oslabujú pocit hladu a zabraňuje vstrebávaniu tukov.
Typické výhovorky o tom ako máte málo času spraviť aspoň niečo pre svoje zdravie teda neobstoja ani pri nabitom pracovnom programe, pretože müsli je možné jesť priamo z krabice a nevyžaduje žiadnu tepelnú úpravu. Investujte teda do svojho fyzického zdravia a zaraďte müsli do svojho jedálnička hoci aj každý deň.

Nedocenené müsli
Ohodnoťte příspěvek